Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Att vakna med en chock...

05:20 ringer telefonen och det första jag hör är:
 
-"Bli inte orolig nu, men dotter ligger på sjukhus"
-"Vaaa, men vad är det---
-"Det är ingen fara med henne.
-"Men vad är det som hänt??
-"Hon ramlade och slog i bakhuvudet ganska rejält, hon är på sjukhuset nu och när vi åkte därifrån så var det lugnt med henne. Hon rabblade hur hennes journal skulle se ut när hon skrevs ut, så det är nog ingen fara."
-"Men ska jag inte åka ner till henne?"
-"Näe, det behövs inte, sambon är med henne och stannar hos henne hela tiden, hon blir kvar där till runt tolvtiden på dagen, vi ringer när hon får åka hem."
-"Sover hon nu eller?"
-"Ja, men vi ville att du skulle höra det direkt från familjen, så det inte kommer från annat håll"
-"Ja, det var skönt att ni ringde, hade nog inte förlåtit er om ni inte gjort det".
-"Du kan ringa sambon, om du vill höra hur det är med henne, han är ju som sagt kvar där"
-"Ok, jag gör det runt tolvtiden, för då kanske jag kan prata med henne också".
 
Det här är något varje människa fasar för. Men tur i oturen, jag har precis pratat med henne och hon är ok förutom en stor bula och huvudvärk. Hon är på väg hem nu. 
 
Bye
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: