Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Jag tycker inte om kommunen...

I fredags förra veckan låg det en lapp från kommunen - "Vattenavstängning måndag 23/11-15, från Kl 08:30-16:30".
På tisdagen ligger det ännu en lapp - "Vattenavstängning onsdag 25/11-15, från Kl 08:00-16:00".
 
Självklart när kommunen stänger av och på den stora huvudledningen så resulterar det i igensatta filter i varenda kran och dusch i huset. 
 
Så idag tog jag tag i eländet och stängde av min huvudkran till vattnet och rensade filter i varenda kran jag äger, med hopp om att vattentrycket skulle återvända, men tji fick jag - det är lika dåligt tryck (och till och med sämre) på vattnet fortfarande, det är som om jag inte rensat ett enda filter. Jag snackar om att skruva bort hela duschkonsollen så att det bara är två hål i väggen, men icke, trycket har försvunnit.
 
Jag blir irriterad nu, visst kommunen behöver fixa och reparera där det behövs men det faktum att de gör det 2 gånger inom loppet av tre dagar är för mycket. Så nu får jag ringa kommunen på måndag och berätta vad som hänt med mitt vatten. Ska tilläggas att de en vecka innan dess hade höjt trycket ut till hela mitt område, men efter den sista vattenavstängningen är det ett snäpp sämre tryck en innan, gah :-(
 
Bye
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: