Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Kärcher fönstermaskin och teknik

Nu har jag iallafall kommit på tekniken med min fönsterputsmaskin. Förra gången var katastrof och jag ägnade flera timmar åt att putsa 1 fönster 7 gånger - inte just med denna maskin utan alla tänkbara metoder och alla tänkbara medel. Jag var helt knäckt efter den dagen.
 
Den här makapären är en liten jäkla krävande sak, jag får inte trycka för hårt och inte för löst, det ska vara precis lagom. Innan jag nu kommit underfund med vad som är lagom för denna maskin så har jag svurit, surat och varit allmänt förbannad på den.
 
En annan sak jag faktiskt kommit underfund med denna gång (de kan ha stått någonting om det i bruksanvisningen, det vet jag faktiskt inte eftersom jag köpte den begagnad) är att låta detta svindyra medel sitta kvar några minuter innan jag tar bort det. Det verkar och löser upp de mest ingrodda smutsen som kan tänkas finnas på ett fönster, det inkluderar fetthinnan som kan finnas på köksfönstren om inte annat.
 
Så gott folk, om ni nu har köpt eller ska köpa denna makapär, så är min rekomendation att hitta just den maskinens krav på lagom tryck mot fönstret. ;-D
 
 
Bye
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: