Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Vagnskadegarantin är en BLUFF!

Blev nyligen drabbad av att någon/något repade min bil. Eftersom den är ca 2 år gammal så finns det vagnskadegaranti - trodde jag.
 
Nu är det så att den garantin gäller inte i detta fall, varför kanske du undrar? Jo, för att jag av ganska naturliga skäl inte hade vare sig vittnen innan eller efter jag parkerat bilen, det upptäcktes efter jag slutat jobba vid 22:30 och för att polisen har kontorstid d v s 08:00-17:00. Eftersom ingen har sett något och kan intyga att det var en bil så får jag absolut ingenting från någonstans vare sig försäkringsbolag eller citroen bilförsäkring.
 
Dagen efter tar jag kontakt med polisen och de fotograferar samt skriver en rapport. Därefter tar jag kontakt med mitt bilmärkes företag som har hand om detta ärende. Jag blir tillsagd att visa upp bilen på bilfirman för skadebesiktning och därefter skulle jag få vänta på besked.
 
Idag har jag fått ett mail där jag inte får någonting utan jag får betala en självrisk på 6 250 kr, citroen i Kalmar ska ha 6 176 kr för att fixa till dessa två märken. 
 
Är inte detta lurendrejeri så vad är???
 
Kommer nu säga upp min bilförsäkring på Ica, öppna ett sparkonto med någon typ av ränta (ja, jag vet att det inte är mycket men men) och sen endast ha trafikförsäkring för den kommer jag inte undan ändå.
 
Bye
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: