Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

En liten utekväll igår

Tog mig friheten att gå ut på stan med min syster igår kväll. Jag har inte varit ute sen i september så jag kände att det kanske var dags att gå ut en kväll och ta en öl. Det var förvånande nog fler personer ute som faktiskt var 30 år och uppåt än vad jag trodde och har erfarenhet av. Musiken och sorlet på puben var på sådan nivå att vi inte behövde skrika till varandra när vi pratade, det var skönt.
 
Klockan 00:00 började den yngre generationen trilla in och vi bestämde att det var dags att åka hemåt. Min son var vår privata chaufför för kvällen och han kom och hämtade oss. Så klockan 01:00 körde vi till Shell, tog lite kvällsmat bestående av korv med mos och cocacola. Vi styrde kosan hem och jag själv avslutade natten med en härlig kopp kaffe innan sängen.
 
Det stora problemet igår blev ju självklart min rökning. Näe, jag köpte inte cigaretter, det hade jag inte en tanke på men jag blev som sagt bjuden på cigaretter och då kunde jag inte säga nej. Så med detta facit i hand var jag ur sluta-röka perspektivet inte redo. Jag rökte som en liten braskassett hela kvällen, tror jag kom upp 5 st för att vara ärlig, så jag är mycket besviken på mig själv. Jag har dock inga planer på att börja röka ändå. Jag vill bli rökfri - helt rökfri. Så idag tar jag ännu en gång tag i det och ska nog försöka undvika fester eller pub kvällar tills jag varit rökfri i 2-3 månader. 
 
Ännu ett bakslag, det är tungt nu.
 
Bye
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Gubben
skriven :

Ge inte upp med att sluta röka, bakslag blir det. Kommer ihåg alla försök jag gjorde innan jag slutligen fimpade morgonen 2010-12-31, alltså innan nyårsfesten och det gick bra.

Svar: Tack Jag kämpar vidare men ibland är det riktigt jäkla svårt.
Annika Poulsen