Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

När varmvattnet börjar sina...

Står i duschen och njuter av det varma vattnet som värmer min frysande själ - efter en liten stund blir det en uns kallare och jag vrider upp temperaturen på vredet - en njutningens suck hinner jag ta - vrider upp vredet igen, fan det blir inte varmare - det blir kallarer för varje liter. Snabbt som ögat försöker jag nu att skölja bort tvålen från kroppen innan det nått fryspunkten (överdriver) och stänger huttrande av vredet helt. Med tänderna skallrande av köld tar jag en handduk och sveper om mg för att inte få några större sköldskador på kroppen.
 
Ja, så här har det varit för mig och min son över helgen, vattenpumpen börjar att ge upp  sitt liv och varmvattnet med den. Visst, det går att duscha fortfarande men det blir att göra det man ska och sen gå ur duschen innan värmen sinar.
 
Har precis pratat med en vvs-are som dyker upp nästa vecka, hujeda mig, det blir många snabbduschar framöver. Fast jag ska inte gnälla, jag har ju en dusch  och lite varmvattenbrist ett par dagar överlever jag. Värre är det för min stackars granne som fick hela sitt hus förstört. När det var som kallast i januari så sprack ett rör på övervåningen och hela huset blev vattenfyllt mer eller mindre. Tyvärr var grannen inte hemma vid tidpunkten så det upptäcktes av en annan granne efter ca 2 veckors forsande av vatten inne i huset.
 
Bye
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: