Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Ångloket på Isle of Man

Ett mål för besök var ju självklart att få åka det riktiga ångloket som gick från huvudstaden Douglas till Port Erin, den södra delen av Isle of Man. Vi hoppade av i Castletown för vi ville se Castle Rushen som är ett brömt slott som har tillhört Kungar och Lorder på Isle of Man.
 
Vi var dom enda som fick en helt egen kupé, den enda som fanns just då. När väl tåget kom igång var det en mysig gammaldags känsla. Bekvämligheten den lyste med sin frånvaro kan man säga. Tåget rörde sig så kraftigt fram och tillbaka under färden så den var totalt omöjligt att ta några foton med min kamera som behöver lite tid att fokusera och annat. Tur var att barnen hade med sig sina mobiler och kunde ta lite bilder allt skakande till trots. Ett njurbälte hade inte varit helt fel, ha ha.
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: