Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Poolbekymmer igen

Efter att pumpen blev avstängd till poolen för att hantverkarna skulle dra förlängningssladdar till höger och vänster så gick jag ut igår och fick sen en pool - välfylld- och knallgrön.
 
Så innan jobbet så börjar jag tömma den och skura bort alla alger under tiden. Efter ett par timmars skurande så får jag äntligen fylla upp den med nytt fräscht vatten, nytt filter i pumpen och en ny klortablett. Tyvärr så var jag tvungen att åka till jobbet innan den blev fylld och sonen fick till uppgift att stänga av vattnet efter ca 6 timmar, ja tyvärr så har jag inte så bra vattentryck där jag bor så det tar tid att fylla upp 3 kbm vatten.
 
När jag kom hem ca 23:00 så tittar jag till min pool och får se till min fasa att den är nu avlång (den ska vara rund) och ser nästan med blotta ögat att den förflyttar sig sakta med säkert åt ena hållet. SUCK, det var bara att fömma ut allt under natten och börja om på ny kula idag. Hoppas jag fick den på rätt ställe denna gången, det kostar att fylla upp och tömma titt som tätt. Sen ska jag BADA :)
 
Bye
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: