Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Boende på Isle of Man

Dagen efter vårt besök i London, en natts övernattning på St Giles hotel tog vi flyget till Isle of Man, Väntelistan på vissa boenden på Isle of Man under TT-racet är upp till 2 år. När jag själv skulle boka för ett år sen juni 2015, så var det inga hotell, serviceboenden eller annat ledigt, just under tävlingsveckan.. Av ren tur lyckades jag hitta ett serviceboende i Onchan. Problemet var att under själva TT-tävlingen så var allt uppbokat så därav fick jag boka veckan innan själva tävlingen under själva träningsveckan. Men jag ångrar inte ett ögonblick att jag bokade då. Hela ön var mer eller mindre täckt av motorcyklar och underbart väder, träningsrace varje kväll mellan 18-21 och framförallt en underbar ö att utforska och sevärdheter värd varenda liten pund. Inte cykelhyrning dock, det kostade 25 pund/dag.
 
Huset barnen och jag bodde i var helt underbart, jättefint och stort, det kostade ca 700 £ = 8000 kr, 4 personer, från lördag till lördag. Paret som hyrde ut var jättemysiga och trevliga. Vi fick till och med låna en mountainbike till min son som hade lite problem med senorna i foten.
 
Huset var i två våningar, övervåning med två sovrum, badrum med badkar och dusch. Nedervåningen hade ett litet kök med allt, till och med en tvättmaskin. Ett jättemysigt litet vardagsrum med tv, ett annat rum för köksbordet samt ett badrum med dusch. Utanför hade vi en gräsplätt och en uteplats vi satt och åt frukost vid på morgonen.
 
Det visade sig efter första dagen att vi bodde bara 10 minuters promenad från huvudstaden Douglas, det var ett kanonläge. Och inte nog med det var det ca 2 minuters promenad till en stormarknad likt Ica eller Coop.
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: