Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Dessa manicker

idag tar jag då bilder på liggande bokhylla och böcker osv. När jag tar den första bilden med min mobil så är den ju grynig som alltid. Jag blir smått irriterad på detta eftersom kameran jag äger är från 2006, en Rolli vilket inte är någon avancerad kamera på något vis, den fyller sin funktion att ta bilder, och den tar klart tydligare bilder än min mobil.
 
Min mobil är då av nyare modell den inköptes 2015 och är ganska hyfsad för att vara en Cat. Nu till min lilla irritation, efter ca 1 års användande av mobilen så först nu funderar jag på om jag inte kan få bättre bilder ur denna mobil. Jag går in på kamerasymbolen och klickar på inställningar - HEUREKA - det finns ju fler alternativ än bara 8 megapixlar det finns även VGA. Jag kan bli nog så trött på mig själv och min oförmåga att redan från början ta reda på vad som finns på en manick och inte. Det hade ju blivit så mycket bättre bilder (inte proffsbilder nu) än de jag tagit hittils, tror jag. Eller är det så jäkla illa att jag är en totalt hopplös fotograf? Näe, det tror jag inte ha, ha, ha
 
Det för mig osökt till min bil som jag köpte 2014, och nu som först upptäcker jag en ficklampa inbyggd i skuffens vägg??? snacka om förvåning. Smart tyckte jag men än en gång irriterande att jag inte tagit reda på detta innan. Jag har sprungit in och hämtat ficklampa varenda gång och inte insett att jag har en i skuffen uppladdad och klar, SUCK.
 
Bye
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: