Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Gravsmyckning

Flera dagar med regn och blåst och det gör inte att jag vill gå utanför dörren. Lördagen kom och gick med julstädning på agendan. Tänkte i mitt stilla sinne att söndag, ja då ska jag åka och pynta gravarna.
 
Söndag morgon kom och jobbet väntade. Egentligen var det min lediga helg men jag hade bytt med en kollega denna söndag, så upp vid 04:00 för att åka iväg runt 05:15. Regn och kallt som attan funderar jag starkt på om jag skulle åka till graven efter jobbet, vilket jag gjorde.
 
Mörkret började lägga sig och jag styr bilen mot skogskapellet, väl framme börjar jag att rensa och förbereda för både ljus och en kvist. Det tog inte många minuter i full storm (kändes det som) och ösregn innan jag inte kunde känna mina fingrar. Jag försöker göra pyntningen så snabbt som möjligt och tippar på att jag var på kyrkogården i ca 10 minuter innan jag blev färdig.
 
Nu var mina fingra helt iskalla -trots att jag haft vantar på mig-  och totalt omöjliga att röra, så in i bilen och startar upp den så att jag kunde värma upp mina händer och fingrar. När jag värmen sprider sig i händerna så sprider sig smärtan, helt sjukt vad ont det gjorde. Fick sitta i 10 minuter innan jag ens kunde röra mina fingrar och händer så att jag åtminstone kunde styra och växla. Bilfärden tog ca 20 minuter och när jag väl parkerade bilen hemma igen då hade smärtan släppt och värmen återvänt till händerna.
 
Bye
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: