Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Tekniskt sinne = inget alls

Som medelålders kvinna är mitt sinne för teknik inte utvecklat för fem öre. Jag skrev häromdagen om 8 megapixlar och VGA som jag trodde gjorde mina bilder bättre eller rättare sagt mindre gryniga. Min son ringer dagen efter inlägget och påpekar att så inte var fallet och jag skulle definitivt inte ha min mobilkamera inställd på VGA utan hellre 5 megapixlar eller till och med 3 megapixlar. 
 
Sonen försökte efter sin bästa förmåga på telefon att förklara för mig hur detta fungerar och varför jag ska ha 5 megapixlar istället för VGA inställt. Precis under tiden sonen förklarar för mig så förstår jag en liten uns om vad han menar men så fort han lagt på luren så finns inte denna information kvar. Desperat försöker jag återhämta informationen så att jag officiellt kan be alla tekniskt kunniga människor där ute om ursäkt för min oförmåga att hantera/förstå manicker och dess programvara.
 
Är tydligen så tuff/galen att jag vågar skriva om det här på bloggen för att i ett tappert försök verka som om jag har nåt å nått koll ändå. Suck, jag är hopplös.
 
Sonen har så bra framförhållning och förstår att detta är bortom all min kunskap att han skickar en länk där det står beskrivet vad det är för skillnad mellan VGA och megapixlar, tyvärr så är det på engelska. Engelska är i sig inga problem men när det ska förklaras med tekniska termer på engelska om saker jag knappt förstår på svenska då blir det rörigt i huvudet. Jag är totalt oteknisk men jag har ställt in den på 3 megapixlar i allafall.
 
Bye
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: