Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Vad händer i helgen då?

Nu har november kommit och det är signalen för mig att starta den STORA julstädningen. Många människor gör en vårstädning men jag föredrar julstädning. Dels för att det är kallt i november och det är inga trädgårdsarbeten eller annat utomhusgöra som lockar på min uppmärksamhet.
 
Julstädningen för mig innebär flertal dagar eller rättare sagt flera veckor med städning, jag städar allt. Allt diskas och då menar jag allt. Glas, bestick, bunkar, krukor, prydnadssaker mm. Precis varenda låda och garderob gås igenom och damsugas och damtorkas alternativt skuras. Luckor, dörrar och väggar (i badrummen) torkas. Även fönstren får sig en genomgång om det inte är för kallt just då. Och som toppen på moset så får jag julpynta mitt hus och då mår jag såååå bra.
 
När jag håller på så slängs allt jag inte använt på ett år. Jag har kommit till den insikten att försöka slänga saker jag äger som inte används på ett år. Det finns liksom inte någon anledning för saker att ligga och samla damm år ut och år in. Visst undantag finns då jag har en plan för vissa prylar något år eller två framåt men generellt så är det att slänga saker.
 
Jag kör samma metod på mina utomhusförråd på våren, då städas det och slängs grejer i vild förtvivlan. 
 
Bye
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: