Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Bettskena = ingen huvudvärk

Det är helt undebart att vakna nu för tiden. Har inte haft huvuvärk en enda morgon på 6 veckor nu.
Jag är en nattbitare/tandgnisslare, jag spänner käken samt tuggar och gnisslar tänderna på nätterna.Det är inget jag ens är medveten om.
Så jag har under ett par år vaknat med huvudvärk, inte varje dag men 4 av 7 dagar i veckan var inget ovanligt. Så när jag vaknade dessa mornar med en nacke som inte gick att böja, en sprängande huvudvärk och kanppt kunde se mer än två meter framför mig så var det enda jag kunde tänka på var att få i mig en huvuvärkstablett så fort som möjligt. 20 minuter senare var jag som folk igen.
För ca ett år sen läste jag om detta fenomen och hur andra hade mått bättre efter att det skaffat en bettskena, och de rekommenderade den som fanns på apoteket. 
Så jag gick och köpte mig en som kunde formas efter mitt eget "bett", svindyr ca 400 kr, den använde jag lite sporadiskt och kände av att de gånger jag använde den så blev det inte lika jävligt med huvudvärken. Efter ca 2 månader var bettskenan helt sönderbiten, hål lite här och där och jag blev orolig att om jag fortsatte använda den skulle jag antagligen kvävas av en bit jag råkat bita av under sömnen, så jag slängde det som var kvar av den.
I juni hade jag tandläkarbesök och jag frågade hur mycket en bettskena skulle kosta? Ca 3000 kr var jag tvungen att hosta upp med. Med tanke på hur dåligt jag mådde flera gånger i veckan av huvudvärk och hur mycket jag lagt ner i tandläkarkostnader för att laga tänder som är sönderbitna så är ju 3000 kr en överkommlig summa. Så sagt och gjort, det gjordes en tandavgjutning och den 30 augusti fick jag den, awesome. 
Blev lite besviken då det visade sig vara en fast, hård bettskena. Jag frågade lite försynt varför jag inte kunde fått en mjuk bettskena istället? "- den skulle du bita sönder på en vecka", var svaret jag fick. Så nöjd med det svaret gick jag därifrån och har mått kanon varje morgon. Jag använder den varje natt och än så länge har jag inte bitit sönder den, ha ha ha.
 
Bye 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: