Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Dotters irritation och äldres glömska

Ännu ett spännande samtal från dottern nyss. Åh, mamma jag måste berätta om min dag som bara gått sämre och sämre ju längre dagen har gått. Eh, okej?
 
Strul på jobbet, överbelastning av arbetsbörda, stimmiga och frustrerande kompis bekymmer och sist men inte minst en tvättid som stulits. Det visade sig att dotter hade tvättid i eftermiddags och hon går ju ner till tvättstugan för att börja men inser då att någon har med berått mod - tagit dotterns TVÄTTID - och ilskan flödar som ett vattenfall. Inte nog med att dagen bara gått sämre och sämre varefter timmarna tickat på så har en lägenhetsinnehavare tagit hennes tvättid. Totalt rosenrasande rasar hon ner till tvättstugan för att prata med denna otrevliga tvättidstjuv. Dörren smäller igen bakom henna och går i baklås och inte nog med att hon nu är redigt jäkla förbannad som det är, så är hon nu tvungen att gå runt hela jäkla byggnaden och ta sig in till tvättstugan och konfrontera tvättidstjuven.
 
När hon väl kommer in till tvättstugan så faller allt ihop som ett cykeldäck med pyspunka, för där inne står en gammal herre som ursäktade sig och sa att han hade vimsat ihop vilken dag det var och helt ärligt talat bara tagit fel dag, Så dotter får ju absolut ingen utlopp för den ilska hon byggt upp hela dagen utan känner medlidande med denna herre. Hon förlåter honom utan krussiduller och går lite moloken därifrån och fick släppa precis hela scenariot om hur hon skulle ha konfronterat denna tjuv och riktigt berätta för denne att här tar man inte tvättider ostraffat. Mer som ett utropstecken travar hon iväg.
 
Dagen slutar dock inte där utan hon går iväg till affären för att handla och kassörskan som jobbar denna kväll vänder hela min dotters dåliga dag till en solskensdag - kassörskan frågade dottern om legetimation. Åh, vad lycklig hon blev, ingen har frågat henne om leg på hur länge som helst. Så hon var överlycklig och var då tvungen att ringa och berätta detta för mig. Som hon själv beskrev sig så såg hon inte speciellt fräsch ut, utan oduschad, okammad och slarvigt klädd och enligt henne själv såg hon fasiken så mycket äldre ut än 18 år iallafall.
Hon är så jäkla underbar min dotter. dels att hon delar med sig av sånt här men också att hon har en suverän berättarteknik som kan få vilken surmulen gammal tant att le med hela själen. Jag bara älskar henne för det.
 
PS: Hon hann faktiskt att tvätta ikväll, tvätttidstjuven blev klar ganska snabbt vilket är tacksamt i ett sånt här läge.DS
 
 
Bye
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: