Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Svårighetsgrad

Efter ett par år nu som intresserad nybörjare med intresse för medicinska örter har jag lärt mig två saker - lakritsrot och adonis är hur svåra som helst att driva upp från frön.
 
Jag har under flera år nu försökt att driva upp lakritsroten och äntligen så har jag efter mycket möda och stort besvär lyckats få två ynka plantor av 12 frön - i år då ska tilläggas. Jag har vårdat dom ömt och har förstått att den trivs med lite vatten - jäkligt ofta. Jorden ska vara fuktig men inte dränkas, så jag har mer eller mindre sprayat denna ört dagligen för att den överhuvudtaget skulle ta sig.
 
Det är första gången som jag nu har fått ner lakritsroten i friland. 
 
Bye
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: