Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Å hej vad det går...

Jag tog en stund i går kväll och lekte lite med hammare och kofot. Jag är totalt fashinerad över hur detta hus är byggt mer exakt - hur mitt loft är gjort.
De föregående ägarna tror jag inte gjorde så mycket med huset, men ägarna före det gjorde en hel del. De tog bort trappan som gick från nedervåningen upp till garderoben dvs den jag river idag. Det var inte  helt fel för hade jag haft en trappa så hade jag inte kunnat öppna upp mellan kök och vardagsrum som jag gjorde 2013. De målade hela övervåningen i mörk bets. Varenda trädetalj var mörkbetsad. De hade en grön tapet av mörkare nyans i sovrummet och syrummet vet jag inte då de föregående ägarna hade tapetserat om där.
Sen kommer jag igång med renoveringar och har då renoverat hela nedervåningen utom "lilla rummet" och köksskåpen, badrummet uppe gjordes år -06, syrummet gjordes om -12 och i år då kommer ju vinterrummet på plats med skjutglaspartier runt om, sovrummet förlängs och renoveras just nu och blir förhoppningsvis färdigt innan jul. Jag jobbar ju inte jättefort och som jag påpekat innan - jag har inget liv bara ett jobb - ha ha ha.
 
Bye 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: