Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Tagit bort all "klädsel" på väggar

Nu har jag tagit bort i princip allt i sovrummet utom isoleringen, den får vara kvar en stund till. Skulle jag ta bort den nu så skulle jag ha lika kallt inne som ute vilket inte är ett önskemål från min sida, hahaha. 😄
 
Blev lite förvånad då jag tog bort väggklädseln på fönsterväggen och möttes av liggande väggpanel??? Efter lite undersökning så ser jag att det inte finns en uns isolering från taknivå ner till halva väggen. Det visar sig att isolering bakom denna vägg är kutterspån. Den har ju packats ihop under åren och isolerar då från halva väggen och neråt. Suck, jag blir inte ett dugg förvånad över detta hus och hur det är byggt. Jag kan inte annat än att skratta åt allt och inse att allt jag gör just nu kommer bara bli bättre, det kan fan i havet inte bli värre iallafall.
 
Blev ju lite nyfiken hur det så ut bakom isoleringen mot den andra ytterväggen och jag blev inte alls förvånad att det är öppet (en planka bred) helt ut till takfoten, ha ha ha ghaaa. Seriöst, vad är det här för hus?? 😲
 
Nåväl, jag har min plan och när det väl är färdigt kommer det bli awesome 😊👍
 
Bye
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: