Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

2017 - året som ska förändra?

Hej och välkommen år 2017.
 
Har hopp och önskemål för år 2017, inte helt omöjliga utan klart genomförbara önskemål  (visst sen hoppas jag att jag vinner några miljoner eller så, hi hi hi) som kräver lite jäklar anamma från mig själv.
 
Att rikta blickarna utåt och inte vara så fruktansvärt hemtam som jag är idag är ett av mina mål. Ja faktikst är det ett önskemål att jag inte ska vilja vara så hemkär som jag är utan blir lite mer utåtriktad. Och med det sagt så har jag planerat - redan nu - att åka på diverse mc-träffar samt se mer av vardagen från min motorcykel istället för rumpan upp i trädgården eller hängande från taknocken som jag sysslat med i ett par år nu.
 
Att  gå på bio åtminstone 5 gånger i år bara för att komma utanför dörren. Ta båten till gotland och se Visby över en helg.
 
Det finns - tror jag - trädgårdsvisningar. Människor som gjort iordning sina trädgårdar och sen tillåter andra att komma och titta på den, det skulle vara hur kul som helst. Det finns örtträdgårdar att besöka och sist men inte minst Göteborgs botaniska trädgård - sååååå ljuvlig.
 
I februari eller mars tror jag, kommer smc katalog ut med årets event vad gäller mc-träffar och händelser, den ska lusläsas och godbitarna ska sorteras ut för att bokas in i min kalender.
 
(Etzio min katt kanske har planer han med ha,ha,ha)
 
 
Bye
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: