Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Bolån

Att sitta och räkna på bolån en lördag är inte så vanligt hos gemene man. Det måste dock göras och just nu har jag tiden och energin att faktiskt sitta med det. Det är enegikrävande att räkna ut hur mycket man kan amortera och vilken ränta som skulle vara den optimala. Jag kan idag förhandla lite om min ränta på min bank vilket är få förunnat. 
Att jobba i excel väger upp tråkigheten med själva lånet för excel är otroligt roligt att jobba i. Jag skulle vilja kalla mig lite för en excel-nörd, kan man säga så? Nu ska jag inte slå mig på bröstkorgen och tro jag är störst och bäst i detta program men jag tycker det är förbannat kul att sitta och räkna ut olika scenarios i t ex ett bolån. Så med detta sagt har jag nu lagt upp hur jag vill lägga om mitt lån som ska skrivas om i mars.
 
Bye
 
Bild på ett exempelark i Excel.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: