Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Bygga ut sovrummet

När jag nu ändå är igång med sovrummet så kommer jag också att bygga ut sovrummet någon meter samt flytta dörren någon meter eller två.
 
Jag har en garderob i hallen utanför sovrummet som jag stört mig på ganska länge. Ja, inte själva nyttan med garderoben men placeringen av den. Det "nya" sovrummet kommer ju att få en hel vägg med förvaringsutrymmen och då behövs inte garderoben i hallen här uppe. Så sovrummet förlängs någon meter, gamla garderoben tas bort, dörren flyttas ca 1 - 1,5 meter till vänster, en hel vägg med förvaringsutrymmen byggs, inbyggda lampor i taket ska det varar, lampor inne i den "nya" garderoben. Det kommer bli tufft och jäkligt bra när det är färdigt.
 
Jag själv har aldrig byggt en innervägg förut så det ska bli intressant att få göra det själv. Jag har aldrig bytt ett innertak själv så det blir en utmaning det också. 
 
Bye
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: