Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Häcken är borta och så även tiden...

Japp, i lördags förra förra veckan var jag som sagt ute i trädgården och började ta bort min häck som växer helt okontrollerat. Klar förändring och nu kan jag till och med se min grannes hus när jag är i örtagården (den som aldrig tycks bli färdig). Solen kommer att lysa och värma mina örter under våren och sommaren och ett plus i kanten är att mossan kanske försvinner med. :)
 
Lavendelbuskarna är nerklippta och redo för att växa till sig igen.
 
Jag har jobbat som en slav både på jobbet och här hemma och jag har till slut fått bort hela häcken. Phu, det har varit tajt med både tid och andrum. Men jag ser ljuset i tunneln att så småningom få lite lugnare arbetsdagar och framför allt få lite mer tid i trädgården.
 
Liten bild kanske?
 
Bye
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: