Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Pensionssparande

Jag kan bli lite smått irriterad när människor i min omgivning tror att jag vunnit på spel. Det i sig hade varit otroligt trevligt men så är inte fallet.
 
Jag lägger i princip allt jag tjänar på renovering och pensionssparande. Nu pratar jag inte pensionssparande i vanliga termer utan jag pratar om att beta av mitt huslån på ganska kort tid. Det är mitt så kallade pensionssparande. Att se till att jag är helt huslånefri till den dagen jag fyller 60 år. Efter det så ska jag hamstra pengar ett par år för att sen gå i pension och leva ett skönt liv med klart låga boendekostnader och inga större bekymmer med ekonomin. Ska tilläggas att jag lägger rigorösa mängder pengar på amortering idag.
 
Det min omgivning inte ser eller ens är medveten om är att jag lägger näst intill inga pengar på annat som andra människor kanske prioriterar högt. Visst är det tufft ibland när jag skulle vilja spendera lite extra pengar, exempelvis på att gå till frissan mer än 1 gång vartannat eller till och med vart tredje år, men har man en plan så har man.
 
Mina renoveringsprojekt är noga uträknade och in i minsta detalj styrda av mig själv, får jag inte min hantverkare att förstå det, så har jag inget annat val än att byta hantverkare. Nu snackar jag inte snålhet utan har jag en vision om hur det ska bli så ska det bli så om inte min hantverkare kan med säkerhet säga att gör jag si eller så så kommer det bokstavligt gå åt pipsvängen. Då och endast då kan jag ändra mina planer. Mitt soldäck är ett sådant exempel då jag bestämt att det skulle byggas på plintar men mina planerade fönsterpartier kommer att bli så tunga att risken för att hela bygget "rör" på sig är överhängande och då kommer jag inte kunna öppna eller stänga mina skjutglaspartier. Där lyssnade jag på min hantverkare och följde hans råd.
 
Jag kanske ska köpa en lott. Ha, ha, ha
 
Bye
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: