Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Skrattar så tårarna sprutar

När jag rensade ur min bokhylla hittade jag boken "Dassboken", det är något som var och varannan människa tycks äga och även jag då.
 
Har ju som sagt läst den ett par gånger nu på "tronen" och jag håller på att skratta ihjäl mig när jag läser vad som står i den. Bara att jag skriver att den är rolig just nu gör att jag brister ut i skratt, det är så jäkla skönt.
 
Jag ringde min dotter och min son för jag ville dela med mig av denna roliga bok. Så när jag då försöker att läsa hur de i boken exempelvis skriver om hur kvinnor och män duschar så brister det för mig, jag får definitvt inte fram de sista ordet eller meningen för jag skrattar så att jag inte kan prata. Kan ju tillägga att det skrivs som en lista från 1-20.
 
Min son som är i andra änden av telefonen är ju som ett stort frågetecken men börjar ju ändå att skratta fast han inte fått hört det roliga än. Det visar sig senare att han skrattar åt att jag har ett roligt skratt, helt underbart. Nåväl, efter ca 4-5 försök att återberätta så lyckas jag ju komma till slutklämmen och grabben får ju äntligen höra "punchlinen".
 
Det är så otroligt skönt att få skratta så hejdlöst och ohämmat. "Ett gott skratt förlänger livet", ja i det här fallet så kommer jag att bli långt över 110 år. Ha ha ha.
 
Bye
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: