Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Mitt pågående soldäcksprojekt i bilder

 Här kommer en bilduppdatering på mitt soldäcksbygge som nu har varit på gång i nästan 2 år.
 
Bye
 
 
 
 
 Här har jag rivit en del av den gamla verandan.
 
 
 
 
Här försvann taket.
 
 
 
 
Utgrävningen är nästan färdig och cementpelarna finns dock kvar.
 
 
 
 
 Utgrävningen är helt färdig och endast 1st cementpelare kvar.
 
 
 
 
 Ramen till gjutningen av "bärlinan".
 
 
 
 
Bärlinan är färdig. Jag brukar kalla den cementklacken.
 
 
 
 
Nu är är utgrävningen igenfylld med makadam och mellan varven även en markduk. Ramen till själva gjutningen är nu utmätt efter hur det nya soldäcket kommer att bli. Fönsterpartierna ska stå på en gjuten ram för att kunna hålla den vikten som blir samt att den inte kommer att "slå" sig om marken "rör" sig lite.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: