Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Julafton 2016

För första gången i hela hennes liv så höll hon i julaftonen - min dotter och hennes sambo. 
 
Julafton för mig började med jobb fram till 15:30. Jag hade med mig lite finkläder och bytte om till klänning och nylonstrumpor för att i ett tappert försök att få min ben att se ut som de gjorde för ca 20 år sen, vilket inte fungerar ska tilläggas. Jag vill bara påpeka att sätta på sig nylonstrumpbyxa lite smått stressad efter en dags jobb är inte det allra lättaste. Sätter man in ett par händer -  torra, fnasiga och helt dränerade på fukt så  är händerna mer som sandpapper än mjuka så ni förstår nog att det inte var det lättaste. Nåväl, finklädd med lite bling,bling på mig så körde jag och sonen (som stod i startgroparna hemma) ner till dotter för att fira julafton.
 
Väl hemma hos dotter var det fullt ös i köket med att laga maten och förbereda det sista innan vi kunde sätta oss till bords och njuta av julens läckerheter. Det var en skön känsla att komma till ett mer eller mindre dukat bord och inte behöva tänka på att allt ska varar varmt och klart samtidigt.
 
Efter maten så blev det familjespel. Vi satt runt köksbordet och spelade ett spel som gick ut på att dels skriva ett ord och dels rita ett skrivet ord, i slutändan blev t ex ordet cykel en hel djungel, ha ha ha. Det var hur kul som helst och vi fick oss många goda skratt. Efterrätten serverades en stund senare och avnjöts med den tradtionella mandelgåvan.
 
Efter undanplock och diskning hade vi nu kommit fram till den traditionella serveringen av Irish coffë som vi avnjöt i vardagsrummet med ett annat sällskapsspel som också var extremt roligt. Vi kom inte i säng förrän framåt ett tiden på natten.
 
Så första julen med dotter som ansvarig var en klart minnesvärd jul för mig. Jag kunde inte få en bättre jul med min familj.
 
Bye
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: