Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

En schysst dag

Idag blir det storstädning. Har inte storstädat sen veckan innan min semester, usch. Visst snabeldraken har fått arbeta lite titt som tätt men just den här grundliga städningen att få ut mattorna och damma av alla saker och möbler det har jag ju inte gjort.
 
Det är ett medvetet val ska tilläggas, jag har föredragit att vara ute och pyssla med annat under den tiden - ja, verandarivningen och grävningen är ett exempel, ha ha.
 
Det är en konstig glädjekänsla när jag bestämmer mig för att storstäda, lite eufori blandat med känslan av tillfredsställelse brukar infinna sig redan innan jag ens börjat städa, härlig känsla dock.
 
Stereon på, spotify och min favoritlista sätts på ganska hyfsad volym medan jag städar. Så jag kan säga att städningen går i musikens tecken. Jag dansar och sjunger - vrålar - med i låtarna och i det läget är jag väldigt förvånad varför jag inte har fått ett sångkontrakt än från något stort musikbolag. ;-)
 
Skämt åsido, nu måste jag komma igång.
 
Bye
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: