Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Snön faller

Vaknar idag av att det är mycket ljusare än vanligt på morgonen, det snöar och det har kommit någon millimeter. 
Det gör otrolig skillnad på morgonen. Skönt men ändå inte. Jag personligen vill gärna ha snöns ljuseffekt men jag vill inte på några som helst villkor - SKOTTA SNÖ. Det är absolut det sämsta med vintern. Skotta snö är fruktansvärt tröstlöst. Så här kan min dag se ut när snön vräkt ner en hel jäkla natt:
 
Förmiddag:
Jag går ut på morgonen och skottar fram bilen
Jag kör med stor möda och koncentration ut på vägen och till jobbet
Bilen vill inte alls göra egna hjulspår utan föredrar att köra i andras hjulspår
Bilen får för sig att följa ett hjulspår som gjort en omkörning, ghaaa!
 
Eftermiddag:
Borstar av bilen och skrapar rutorna
Sitter med bilen igång och väntar på att imman på rutorna ska försvinna (fryser häcken av mig under tiden)
Kör utan större problem hem - vägarna är då plogade
Väl hemma får jag ställa bilen på vägen och börja skotta bort vallen plogbilen ordnat
Skotta min parkeringsplats där bilen ska stå (om det snöat hela dagen)
Parkerar bilen för kvällen
Ber en stilla bön att jag inte behöver bilen mer den dagen.
 
Ibland kommer även plogbilen senare på kvällen igen och då får jag välja att antingen gå ut och skotta sent på kvällen eller gå ut tidigare på morgonen. 
 
Visst funkar det att göra så här någon gång ibland, men när detta scenario upprepar sig varenda jäkla dag - då tycker man INTE om snö. Jag överväger mycket starkt att köpa en snöslunga eller en fyrhjuling med plogblad.
 
Bye
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: