Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Semestern är över

Dammsugaren har haft sin sista semesterdag. Enligt föregående inlägg så är jag taggad ut till tårna att få städa denna helg. Städning under en renovering - vet alla som gjort en - är näst intill omöjligt, visst man kan ta fram den lilla damsugaren och köra av golven men riktigt rent blir det inte när det ska sågas, slipas, putsas, spacklas m m var och varannan dag och inte nog med det så kan man väl inte begära att hantverkarna ska ta av sig skorna varje gång de springer ut till sin bil för att hämta ett verktyg eller dylikt och in igen, det blir ju som sagt ganska många gånger de springer ut till bilen under en renovering. 
 
Hur som haver, så är den delen förbi denna gång och jag har redan fått i mig två koppar kaffe (klev upp halv sex) och kroppen har knakat färdigt i alla leder, huvudet börjar greppa att denna dag inte är en dröm och jag känner någon typ av inre lycka just nu. Kan man bli så knasig av att få städa en hel helg? Näe, nu sätter vi igång stereon och börjar städa.
 
Bye
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: