Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Luftvärmepumpens regelbundna rengöring

Installerade år 2007 en luftvärmepump. Installatören rekommenderade att istället för att dammsuga filtren så var det bättre att skölja av dom under rinnande ljummet vatten. Det ska göras en gång i månaden så länge luftvärmepumpen är igång. Då håller både filter, själva pumpen längre och sist men inte minst kapaciteten bibehåller sin effektivitet. Som husägare får man lite nojja på kwh som går åt under vintertid. Jag har hållt på att rengöra filtren en gång i månaden och än så länge håller den värmen på god nivå, dvs 20-22 grader. 
 
Bye
 
 
Öppna upp luftvärmepumpen
 
 
 
Ta ut de 2 filtren som sitter framför
 
 
 
Spola av filtren under rinnande vatten
 
 
 
 
Sätt tillbaka filtren.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: