Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Laxey på Isle of Man

Det finns ett berömt vattenhjul (megastort) i Laxey på IOM och vi hade bestämt att det skulle vi definitv se. Så en morgon tar vi vårt pick och pack och ger oss iväg till Laxey.
 
På kartan såg det inte så långt ut att gå men herre jäklar, det var ju säkert över milen dit, men glada utsövda och med fint väder så var ambitionen på topp, så vi promenerade HELA vägen från Onchan till Laxey. Efter ca halva vägen så var vi varma, lite sega i benen och framförallt törstiga och en pub syntes i slutet på en raksträcka, jippi, räddningen är nära. Så vi stannade till "pudrade våra näsor" och tog en stor kall öl och njöt i solen. Resten av sträckan gick galant och efter totalt ca 2.5 timmars promenerande så var vi framme i Laxey. Med en del pubstopp på vägen.
 
Innan vi fortsatte sista biten upp till vattehjulet så käkade vi lite och fyllde på både vattenreseverna och energireserverna i kroppen. 
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: