Trädgård/renovering och mc bloggen

Skriver om min vardag som den kommer och tokigheter jag råkar ut för och sist men inte minst mitt storhetsvansinne när det kommer till renovering av mitt hus.

Jippi, lönen har äntligen kommit

Den här månaden som gått har varit smärtsam rent ekonomiskt. Jag har råkat ut för utgifter jag inte hade räknat med, och det  blev dyrare denna månad än vad som beräknades från början. Så klart glad är jag idag då det rullat in lite pengar igen.
 
Jag röker som sagt inte längre och jag satt igår och funderade att OM jag hade rökt idag så hade jag ärligt inte haft några pengar kvar. Det är helt vansinnigt att en planerad byggnation kan dra iväg så på kostnader. Just denna gången var det min kommun som skulle ha tusenlappar för bygglov och ett kartutdrag? Kartutdraget förstår jag inte eftersom jag redan skickat in allt som de behövde inklusive ett kartudrag som var uppdaterat. Ja ja det var bara att betala och se glad ut. Mindre glad har jag varit den sista veckan då jag bokstavligt har vänt på varje krona jag hade i plånboken. 
 
Det är i dessa lägen då jag faktikst reder ut sånt här som jag uppskattar alla små framgångar i mitt liv och har väldigt stor respekt och förståelse för vissa pensionärer idag. En del av dessa pensonärer har ju faktiskt de så här varje månad, det är fan i mig synd och skam, rent ut sagt. 
 
Våra pensionärer idag har varit med och byggt upp den välfärden vi har i Sverige idag och de får inte ens glädjen att njuta av den nu på ålderns höst. 
 
Bye
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: